söndag 12 augusti 2007

Matvanor

Mina vänner brukar säga att mina matvanor liknar en äldre mans, vet i och för sig inte om det skulle vara sämre än något annat, för jag föredrar nämligen att äta kött, sås och potatis. Jag anser att sallad är ett tillbehör eller ett mellanmål, har aldrig blivit mätt av att äta sushi, njuter inte särskilt av vare sig det thailändska eller libanesiska köket, och pratar bara lyriskt om rätter som faller under kategorin husmanskost.

P brukar snällt äta det som serveras, eller också vara den som lagar maten här hemma, men inför den här helgen gav han uttryckliga önskemål om att slippa äta entrecôte... Vem tackar nej till en rejäl köttbit? Jag köper kilovis av billig entrecôte (Tyvärr långt ifrån närproducerad!), brukar servera det minst en dag i veckan, och tycker faktiskt själv att det är lika gott varje gång...

Middagen idag bestod av smörgåsar. Några med pålägg av rökt regnbåge, crème fraiche, gurka och rödbetor, och några med smörstekta och gräddstuvade kantareller på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar