söndag 19 maj 2013

Badhuset kan ibland vara stort

-Det här är ett stort steg för min mänsklighet!, sa han och gick frivilligt ner i den stora (kalla) bassängen på badhuset.

Själv har jag tränat på bentagen, som jag tydligen har fuskat med i alla år, lärt mig krokodilen, sjöstjärnan och flygplanet, poängsatt hopp från kanten, framlänges, baklänges och från sidan, kanonkulor och bomber, och åkt så många gånger i den där rutschkanan, att jag redan nu känner av en begynnande träningsvärk, och delar av min kropp som jag knappt visste att de fanns.


2 kommentarer:

  1. Underbart citat!

    Det går en massa framåt på en massa fronter där just nu verkar det som! Heja!

    SvaraRadera
  2. Vi undrar var han får allt ifrån! :)

    Nog är det så, att mycket har hänt den senaste månaden. Han vågar, försöker, känner sig stolt och modig, växer i så mångt och mycket.

    SvaraRadera