söndag 5 maj 2013

E lita lista, från Ulrika

Vem är i rummet med dig just nu?
Han som här kallas för P.
Vem skickade du senaste sms:et till?
En fin kamrat, som jag bokade träff med på lördag.
Vem saknar du mest just nu?
Gustav, som plötsligt inte lämnar rummet sitt, annat än för morgontoalett och måltider. (Kvällstoaletten sköter han helst i badrummet på ovanvåningen, och in dit har han en egen dörr.) Jag är inte ens välkommen att hänga i hans soffa!
Var är din mobil just nu?
På laddning i arbetsrummet.
Vad var det senaste du åt?
Sådana där små Digestive Oliv, tillsammans med P:s Guacamole.
Vad ser du mest fram emot just nu?
Nästa veckas fyra lediga dagar. Jag ska jobba mig i fas, träffa vänner som jag inte har sett på länge, och så hänga i min trädgård, förhoppningsvis i solsken.
Om vad tänker du just nu att “näe, jag vill inte”?
Putsa besvärliga fönster med fasta spröjs, trots att det är mer än nödvändigt.
Vems hem var du senast i (ditt eget räknas inte)?
Min mammas.
Vad står på ditt “schema” idag?
Här ska killarnas naglar klippas under vilda protester, som alltid på söndagar.
Vad finns till vänster om dig där du sitter/står just nu?
En dosa General Portion.
Om du tittar rakt fram, vad ser du då?
Fågelholken i trädet utanför köksfönstret, där talgoxen nu boar.
Vilken blogg besökte du senast?
Ulrikas, där jag snodde den här listan.
Vad vill du helst av allt göra just nu?
Absolut ingenting alls!
Om du fick välja en “superkraft”, vilken skulle du välja och varför?
Förmågan att kunna läka, både mig själv och andra.
En låt du gärna lyssnar på om och om igen just nu?
Ellie Gouldings version av Your Song, soundtrack till bildspel som jag bedömer på distans. (Håkan Hellströms Det kommer aldrig va över för mig är alternativet, så...)


Härligaste ljudet just nu?
Barnaskratt. Alltid!
Något du skulle vilja lära dig?
Franska
Tre saker i din väska:
Jag har nog hundra, mina väskor väger riktigt tungt, och är stora, men i princip alltid, plånbok, iPhone och en snusdosa (eller snarare två). Det brukar också finnas minst ett par solglasögon, plåster, USB-minnen, en kamera, laddare av skilda slag, tamponger, några läppstift, näsdukar i fodral, min lärarkalender, handkräm, gamla kvitton och inköpslistor, PostIt-lappar, pennor löst och i fodral, tvättlappar, en liten flaska handsprit, dosett, hals- och värktabletter, några extra antiinflammatoriska, någon gammal bortglömd leksak från den stora hamburgerkedjan, minneskort...
Var i världen skulle du vilja befinna dig just nu?
Barcelona eller Palma vore inte så dumt, så Spanien.
Nattuggla eller morgonpigg?
Nattuggla som vaknar tidigt och då inte kan somna om.
Det första du tänker på när du vaknar?
Ååååh, nej!
Vad spenderar du helst pengar på?
God mat och goda drycker.
Vem kramade du senast?
Viktor
Vem pussade du senast?
P, som nog först pussade på mig.
Vad är du rädd för? (För egen del.)
Cancerspöket och gnagare med svans.
Vad gör dig glad?
Det stora i det lilla.
“Pryl” du saknar mest just nu?
En grafikpress, både yrkesmässigt och privat.
Favoritglass?
Mjukglass är ju bra gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar