onsdag 1 maj 2013

En 1-majdag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här!

Vid sexsnåret, då bär någon ner buntvis av CD-skivor och filmer från sitt rum. Han ska ju till Korttids några dagar!

Vid sjusnåret, då anar jag ett skimmer av grönt, mitt i allt det bruna, på min väg mot postlådan. (Vad jag nu skulle dit och göra, en röd dag som denna?)
 
Vid åttasnåret, då leker ljuset i köket, lagom till frukostgröten.

Vid niosnåret, då plockar jag upp maskor till en halskant.

Vid tiosnåret, då skolar jag om chiliplantor och sår majs.

Vid elvasnåret, då hoppas jag på trädgårdstid för mig, det ser nämligen bedrövligt ut i pallkragarna.

Vid tolvsnåret, då dukas det fram till lunch.

Vid ettsnåret, då kör jag i laglig fart, över den där järnvägsbron, den som han annars övertalar taxichaufförerna att gasa rejält på för bästa bergochdalbanekänslan.

Vid tvåsnåret, då inbillar vi oss att det är sommar och semester, men...

Vid tresnåret, då tar jag på mig dunvästen och mössa, njuter av trädgårdens alla vårblommor.

Vid fyrasnåret, då sätter jag mig en stund, efter pallkragsrensning och altansopning.

Vid femsnåret, då bjuder P på middagens varmrätt.

Vid sexsnåret, då hittar jag, via en länk till en länk till en annan länk, odlingslådor att införskaffa.

Vid sjusnåret, då dödar han några kor för att tillverka sig kläder, på Minecraft.

Vid åttasnåret, då stickar jag på en framkant som enligt mönstret verkar ha på tok för många maskor.

Vid niosnåret, då tittar jag till det som jag nu förkultiverar där i fönstret.

Vid tiosnåret, då äter någon "rosa yoghurt med flingor".

16 kommentarer:

  1. Det värsta med röda dagar, ingen morgontidning. Vilket betyder konstiga morgonrutiner... ;-) Återkommer för resten av dagen.

    SvaraRadera
  2. Det värsta med röda dagar, ingen morgontidning. Vilket betyder konstiga morgonrutiner... ;-) Återkommer för resten av dagen.

    SvaraRadera
  3. Kikar tillbaka denna EFIT-dag.
    Ja, då jag är ledig kokar jag kaffe det första jag gör. När det är jobb så blir det först på jobbet jag dricker nått.

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt nu när naturen börjar skifta i grönt?
    Tittar in igen lite senare och kollar fortsättningen på din dag.

    SvaraRadera
  5. Om man anstränger sig kan man aaana nåt grönt i ögonvrån ibland även här uppe i Kopparberg. :-)

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Kikar in din dag så här långt :)

    Åååh sticka vill jag också kunna göra...

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  7. Och man hinner ju knappt nåt annat när det är Efit .. ,-)

    SvaraRadera
  8. Mycket trädgårdstid är en nåd att stilla bedja om för den som lyckligtvis har en trädgård.. Min trädgårdstid begränsas numera till fönsterbänken.
    Fin tröja - är den till dig?

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Kikar in på din efitdag
    Ser ut som om din 1 maj varit solig och härligt avkopplande oxå

    SvaraRadera
  10. vilken härlig dag u har haft. fina bilder.ser de är fler somhållit på grävt.,fintde blir...kram

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig dag du verkar ha haft! Och härliga blommor på bordet! Är lite avis över hur grönt ni har det. Visste du att Lizzys namn kommer just från Thin Lizzy :D Jag ville hon skulle heta Lakritz, det tyckte F var så töntigt. Och han sa, att skulle vi skaffa en ny hund, så skulle hon heta Lizzy efter Thin Lizzy. Och blev det en han hund, skulle han heta Lemmy :D

    Skorna har sitt rätta utseende nu.
    // Kram

    SvaraRadera
  12. Nu tittar jag in för sista gången idag och ler för mig själv där jag sitter - när jag läser att någon har tagit död på ett antal kor - ,-)

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig solig dag! Det var sol här också, men jag fick knappt se den, som hade fullt upp inomhus!

    SvaraRadera
  14. Vad skönt att du fick tid att ägna dig åt vårbruket, varje litet steg framåt betyder så mycket!
    Undrar hur det gick med den maskrika framkanten?

    SvaraRadera
  15. Det är alltid lika trevligt att ta del av en av dina dagar. Nu ska jag vara väldigt uppmärksam framöver för att se och lära när det gäller odling och pallkragar. Min Iblandbo har (efter någon påtryckning) gått med på att jag ska få odla i mitt Iblandboende, under förutsättning att jag tar hand om det helt själv. Eftersom jag aldrig har gjort något liknande så är det väldigt spännande. Mest spännande är det om det överhuvudtaget vattnas de dagar jag inte är där....

    SvaraRadera