söndag 17 mars 2013

Babel och babbel

Jag har för länge sedan gjort mina 45 arbetstimmar den här veckan, vilka genererar mina lov, och några till, ungefär precis som alltid. Varför får jag då dåligt samvete, när jag sitter här och tittar på Babel, samtidigt som jag nattar barn och svarar på jobbrelaterade mail? För att jag inte rättat undan, skrivit alla de där omdömena så som jag tycker att jag borde, letat efter lämpliga åtgärder till de elever som inte förmår, i avsaknad av resurser annat än mig och min egen arbetsinsats, arbetat om den där presentationen kring reklam och propaganda, mailat föräldrar förslag på tider för utvecklingssamtal, beställt allt det där som nu akut saknas i bildsalen... Kanske att påsklovet ger mig tid till att komma i fas? Kanske att jag då inte tänker mig att arbeta en endaste minut?

Babel är för övrigt ett favoritprogram.

5 kommentarer:

  1. På höger sida om tangentbordet ligger ett A4-papper med rubriken "Information om studieresultat".

    Det är vad pv har sysslat med ett par timmar.

    Jag är glad att jag är kassörska ,-)

    Och ja, Babel är jättebra. Programledaren också. Tyckte mycket om hennes intervju med Elizabeth George.

    SvaraRadera
  2. Det är sådana här dagar, som jag drömmer mig tillbaka till den där delikatessdisken...

    SvaraRadera
  3. Läraryrket är ett av de viktigaste yrkena, oerhört slitsamt och stressigt, men roligt och mycket viktigt!
    Det borde inte vara så ordnat att man dessutom ska gå omkring med ett ständigt malande dåligt samvete, för att man koppla av och ägnar sig åt något annat än jobbet på sin "fritid".
    Numera är jag sååå glad att jag är min egen chef, men det var en stor sorg, den dagen jag insåg att jag äldrig mer kunde vara lärare.
    Babel är jättebra, tycker jag också.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Ruta Ett:
    Jag älskar mitt jobb, snudd på passionerat, men jag befarar, att det en mindre vacker dag,kommer att ta knäcken på även mig.

    Babel är fantastiskt!

    SvaraRadera