måndag 25 mars 2013

Mitt på blanka förmiddagen

Det är måndag, mitt på blanka förmiddagen, och här sitter jag och stickar!

Någon har redan varit på utvecklingssamtal, tillsammans med sina föräldrar. Spisar nu musik från Star Wars, symfonier och jazz, liggandes på mage i soffan, viftandes på tår och pekfingrar, upprepar emellanåt att idag mamma, då måste vi inte skynda oss.

Någon annan väckte oss tidigare än nödvändigt, sprang leende ut till taxin imorse, taggade fritids, kompisarna och bowling, sa puss och hejdå, i farten över axeln, ses ikväll, hoppades på våfflor.

4 kommentarer:

  1. Så klok du är som gör det så mysigt för er!!
    Fin Påskledighet önskar jag dig!
    Anki.

    SvaraRadera
  2. Va härligt att inte behöva skynda sig, och att nån älskar sitt fritids så mycket, det är livskvalite...
    Våfflor är ett måste, men jag har slängt ut vårt våffeljärn då det var utslitet och har inte kommit mig för att köpa ett nytt, så nu får vi se hur det löser sig, kanske får bli pannkakor med lite bakpulver i smeten...

    SvaraRadera
  3. Anonym:
    Tack, och detsamma om du är ledig!
    Medea:
    Det ÄR härligt!
    Anonym:
    Hans fritids är fantastiskt! :)

    SvaraRadera