fredag 8 mars 2013

Den här dagen

Jag har varit hos farbror doktorn, som verkligen var en farbror. En hel massa med prover tagna, toppade med näsprovet som enligt mig är det värsta. Fått rådet att helt försöka undvika barn! Hämtat sexåringen, som högljutt och mycket bestämt krävde en mansdag, då det ju bara är kvinnor som bestämmer och bestämmer, precis allt hela tiden, att man måste duscha, ha överdragsbyxor ute, och hjälm på kullen, bara får ta två mackor till mellis på fritids fast att man är mera hungrig. Jag har stickat och repat upp. Nu ska jag sticka igen!

1 kommentar:

  1. Ja, i mycket har han ju rätt, den lille krabaten!

    Runt omkring mig har det vimlat - och vimlar ännu - av starka kvinnor, så jag känner mig aldrig riktigt hemma i den förtryckta delen av mänskligheten.

    SvaraRadera