fredag 1 mars 2013

En marsfredag i bilder

Idag var det åter dags för mig, och många andra, att ta Ett Foto I Timmen. En arbetsdag, som inte gör sig på bild, och enbart med dåligt laddad iPhone som verktyg.

Vid sjusnåret, då fyller jag på med koffein och nikotin, i köket vårt, som har till hälften nytt golv.

Vid åttasnåret, då har vi kramats i skydd av bildörren, innan det att han går för att möta sina kamrater.

Vid niosnåret, då scannar jag, i det där rummet på skolan som är allas och ingens ansvar.

Vid tiosnåret, då har jag att göra vid min hurts.

Vid elvasnåret, då har jag en lektion i svenska.

Vid tolvsnåret, då kastar jag ett öga på vad som snart ska få ätas pedagogiskt för femton kronor.

Vid ettsnåret, då undervisar jag i bild.

Vid tvåsnåret, då önskar jag mig mer tid i bildsalen.

Vid tresnåret, då springer jag mellan skolhuset och parkeringen. Det man inte har i huvudet!

Vid fyrasnåret, då slinker jag in för att hämta på fritids,

..., men bara tio minuter senare njuter vi av det här!

Vid femsnåret, då har någon packat upp sin Korttidsväska, och lämnat allt annat än sina CD-skivor på hallgolvet.

Vid sexsnåret, då landar vi två en stund, innan det att vi tar tag i barnen och resten av kvällen.

 
Vid sjusnåret, då smakar det riktigt gott med färska räkor.

Vid åttasnåret, då har jag läst alla tidigare olästa inlägg i mitt RSS-flöde.

Vid niosnåret, då laddar jag upp med ostbågar och chokladrulle till Skavlan.
Vid tiosnåret, då säger jag att det snart är mitt i natten, varpå han surar, pekar på sin klocka och tecknar "fel, fel, fel".

Vid elvasnåret, då undrar jag hur jag tänkte, när jag började sticka på en halskrage i björnbärsmönster, i Malabrigo lace, på stickor 3.

Vid midnatt, då läser jag några sidor i Vitlöksballaderna.

14 kommentarer:

  1. Hej!
    Kikar in på din dag.
    Ser ut som varit en fartfylld dag.
    Gott med räkor.

    SvaraRadera
  2. Kul att se hur du har det på jobbet! Full rulle ser jag!

    SvaraRadera
  3. Full fart på jobbet, eller kansk lagom fart. Skoj och få vara med :)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Alltid lika roligt att följa dig. :-)

    Räkorna ser gooooda ut, mums!!

    SvaraRadera
  5. Dina söner (så som dom beskrivs) gör ju mig alltid varm. Men idag "vinner" bilden där ni landar med mellis och korv....
    Trevlig helg.

    SvaraRadera
  6. Åh, så gott med ostbågar o choklad!

    SvaraRadera
  7. Så mysigt det ser ut där vid sexsnåret!
    Och du är så himla himla bra på äkta beskrivningar av vardagen! "då har vi kramats i skydd av bildörren" :)

    SvaraRadera
  8. Kollar in din dag! Vad bra med härliga pauser i vardagen.

    SvaraRadera
  9. Det är ju en stor fördel med att bo på landet när man ser utsikten och lugnet lägrar sig en stund.

    SvaraRadera
  10. Jag har sagt det förr och jag säger det igen; jag älskar att titta in på dina kärleksfulla EFIT.
    Glad att ni hinner med en liten och viktig stund på tumanhand också!

    SvaraRadera
  11. Tack för den fina komplimangen som jag fick! Och visst är det härligt att kunna njuta av ljuset, när man slutar arbetet på eftermiddagen!

    Lika skoj att följa din dag!

    // Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Det är inte ofta det är pizzaslice (eller vad det heter..) på min salladstallrik heller :)

    Jättefina bilder och texter om dagens bilder hos dig. Gillade också det om "i skydd av bildörren".

    Räkor var länge sedan jag åt!

    SvaraRadera
  13. In å kikar på din dag så här i efterhand. Den ser ut att ha varit händelserik...eller du har hunnit med en hel del kan man nog säga.

    SvaraRadera
  14. Känner igen det där med att kramas i smyg...

    Man får passa på så länge man får nån kram i alla fall.

    TRrevlig fredag du hade...

    SvaraRadera