lördag 23 mars 2013

Marslördag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, det hittar man här!

Vid femsnåret, då är det redan ljust ute, när jag hostar lungorna ur mig.

Vid sexsnåret, då har även rådjuren vaknat, och jag tänker att jag borde damma av systemkameran min istället för att bara titta och trycka på telefonen.

Vid sjusnåret, då dukas det fram till frukostbord.

Vid åttasnåret, då inspirerar DN till påskmaten, men med ingredienser så som "rent och fint ängshö med högt  örtinnehåll", låter sig den menyn inte att bjudas på här.

Vid niosnåret, då kommer så de där chilifröerna i jorden, om än lite sent. Odlingssäsongen känns i dagsläget väldigt avlägsen!

Vid tiosnåret, då talar jag i den fasta telefonen, samtidigt som jag plockar runt på nedervåningen och vattnar krukväxterna.

Vid elvasnåret, då upptäcker jag plötsligt att under faktiskt har skett, i den del av trädgården där vi just aldrig är.

Vid tolvsnåret, då hänger jag på Ravelry och lyssnar på P1:s Spanarna, ska enligt det mönster som jag ämnar sticka ha hela fyra meter garn till godo.

Vid ettsnåret, då känner jag hopp om våren.

Vid tvåsnåret, då lutar jag mig tillbaka och sluter ögonen, vilar en stund.

Vid tresnåret, då är det dags att laga snabbmat.

Vid fyrasnåret, då är jag redo för något nytt.

Vid femsnåret, då tittar vi på Hitta Nemo, och jag förbjuds att sticka när det är spännande.

Vid sexsnåret, då dricker jag Fanta Exotic, och drömmer mig bort.

Vid sjusnåret, då har jag för ambition att smita bakom det här och få titta på Sverige i lugn och ro, men någon vill då diskutera sitt schema under den kommande lovveckan, väldigt ingående, samtidigt som någon annan dansar Gangnam Style.

Vid åttasnåret, då påskpyntas det minsann, i det lilla.

Vid niosnåret, då är jag helt säker på att mönster och garn gör sig riktigt bra, även tillsammans.

Vid tiosnåret, då avnjuter jag Pluras kök och viker ner mig i soffan.

Vid elvasnåret, då blåser jag ut ljus och släcker lampor, på min väg mot sängen. Går på EFIT-promenad imorgon!

25 kommentarer:

  1. God morgon.
    Det lät inget vidare det där med hostan. Hoppas den ger med sig.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med rådjuren utanför.

    SvaraRadera
  3. Hej å go morgon!
    jag vaknade inte riktigt lika tidigt som dig i dag, men har haft en tendens att vakna 5.40 de andra dagarna så det var skönt att få sova ända till 8 :-)

    Jag fotar alltid efit med mobilen. Enkelt å snabbt.
    Kram å hoppas hostan lugnar sig.

    SvaraRadera
  4. Krya på dig där!
    Blir dåligt med påskfirande (eller hur man ska kalla det) här då det är en resa i antågande..

    SvaraRadera
  5. Ja denna jädrans hosta! Min har hämtat ny styrka och jag blir så leeeess.

    Men visst är det härligt med ljusa morgnar? :-)

    SvaraRadera
  6. Ljusa mornar är verkligen en leasa för själen! Våren är på väg, även om värmen låter vänta på sig.

    Här skall också sås chili men från den torkade fruktens frön.

    Ha en härlig dag.

    SvaraRadera
  7. Tänk, detta att det finns något som heter Spanarna har gått mig alldeles förbi. Och nu är det här den tredje bloggen på två dagar som faktiskt nämner just det programmet. Det är nästan så att jag måste gå in och lyssna...

    SvaraRadera
  8. Vonkis:
    God eftermiddag, får jag lov att säga nu! :) Det är en riktigt envis och bråkig historia.
    Carro:
    Dom är så vackra rådjuren, och till stor glädje, men ska hålla sig utanför staketet.
    Ariella:
    Det är ju det där med enkelt och snabbt...
    Micke:
    Vad härligt med en resa! Vart bör det av?
    Ulrika:
    Min har också tagit nya krafter, kamperar ihop med antingen snuva, öron- eller svår huvudvärk... *suckar tungt*Ljuset gör gott!
    Majsan:
    Här finns inga frukter kvar, så det fick bli köpefrön. Idag anar jag våren! :)
    mossfolk:
    Spanarna är ett fenomen! Ett måste här hos mig.

    SvaraRadera
  9. Dn:s påskmat inspirerade även mig i morse. Blev riktigt sugen på att smaka den där killingen.

    SvaraRadera
  10. Tinnan:
    Var sjutton får man tag i sådant hö, typ nu? :)

    SvaraRadera
  11. Mian:
    Rätt gissat, och väldigt gott!

    SvaraRadera
  12. härligt med sol i dina bilder!

    SvaraRadera
  13. Tittar så äntligen in på resten av Din efit-dag.

    Önskar samtidigt en skön fortsättning på helgen.

    SvaraRadera
  14. Härligt att snön smälter!

    SvaraRadera
  15. Härligt att få vara med .., det känns som om man har tittat in hos dig och hälsat på en stund ,-)

    SvaraRadera
  16. Ja verkligen en fin dag utom hostan.....Att inte få göra det man vill riktigt när man vill---det känner vi till.

    SvaraRadera
  17. En hel del barmark hos er ser jag, här är det fortfarande så att snön täcker marken och inget gräs är i sikte. Men så har vi heller inte haft plusgrader på bra många dagar heller. Gör mig iofs inte så mycket, för jag och våren är i ärlighetens namn inte så värst goda vänner.
    Ååååh, Fanta Exotic är ju sjukt gott!

    SvaraRadera
  18. Härligt att få se solbelyst gräs!
    Och snygga kuddar i soffan. Och spännande stickning - ja hela din dag!

    SvaraRadera
  19. Vilken alldeles lagom söndag du hade och med fint väder det är ju plus i kanten.

    Ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  20. Det verkar vara en envis rackare som drabbar folk lite över allt. Syrran drogs med sin hosta i över åtta veckor :-/

    SvaraRadera
  21. Oj vad mycket du har hunnit på en dag! :)
    ~Titti

    SvaraRadera
  22. Man lär sig ju att utnyttja de små egenstunderna när de uppstår. Så hinner man en hel del också, trots att det ofta känns som om man inte hunnit något alls.

    Till påsk och jul tar jag alltid fram barnens alster, oavsett skick. Fast mina får inte fötter såsom dina tycks få ...

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Kikar tillbaka på din dag. Hann helt enkelt inte igår :-)
    Kram

    SvaraRadera