måndag 25 mars 2013

Det är ju som den dagen

Även här äts det våfflor, och publiceras en bild. Kanske är det en flykt från den krassa verkligheten?

Pratade länge nu på eftermiddagen, med en av Gustavs taxichaufförer, om mörka krafter som råder i vårt samhälle, och fick en inblick i hur det kan vara att inte betraktas som svensk, fast att man faktiskt är just precis det. Människor stoppas, granskas och kontrolleras, särskiljs, på grund av sitt etniska ursprung, sätts på olika bussar, urskiljs av namn. I Sverige, idag.

Vi fokuserar på våfflor, och gör verkligheten lite vackrare med hjälp av Instagram.

4 kommentarer:

  1. Ja, det är hemskt! Arma människor att aldrig få känna sig som på hemmaplan.

    Här äts dock inga våfflor - det fick jag i min uppväxt så det räckte och blev över -.

    SvaraRadera
  2. Å jag undrar efter dina berörande ord var Du köpt den fina servetten?

    Mönstret påminner mycket om en servis som jag tror heter... ja just det. Mamma har den så jag får väl kolla med henne.

    SvaraRadera
  3. Elisabet:
    Det gör mig så ont!
    Turtlan:
    Servisen heter Mon Amie, av Rörstrand. Har köpt dom billigt på Outleten i Vingåker, men gissar att de finns på både Cervera och Duka.

    SvaraRadera
  4. Tack! Exakt, så heter den!

    Jag får kolla för jag gissar min kära moder skulle bli glad över såna servetter :-))

    SvaraRadera