onsdag 20 mars 2013

Mitt gråa hår

-Kattis, du börjar få gråa hår!, ropar en kille förskräckt ut över salen, då när jag sträckte mig fram över bordet.

Jag försökte att skoja till det, grimaserade illa, suckade tungt, strök mig över den ena slingan och sa att här har ni 7:an, pekade på en annan och hävdade att till den var minsann 9:an skyldig. Någon skrattade högt och gott, någon annan nickade medlidande, tog mig fullständigt på orden. En tredje lastade utväxten min, helt och hållet på 6:orna.


3 kommentarer:

  1. Men oj .., jag skulle inte känna igen dig från bilden där uppe till vänster och den här .., jag hade aldrig gissat att det var du! Kul!

    Jag är sååå sugen på att låta allt bli grått, det tycker jag är snyggt.

    På a n d r a.

    SvaraRadera
  2. HaHa!
    Det är så skönt när man kan skylla på eleverna :-D

    SvaraRadera
  3. Elisabet:
    Jag skyller på den taskiga vinkeln, dålig färgåtergivning och en hel del gipspulver, men... ;) Håret är numera åter rött! Det grå, gillar jag skarpt, men först om sisådär en tjugo år.
    Emmas dagar:
    Nog är det! :)

    SvaraRadera