lördag 7 september 2013

En septemberlördag i bilder

Det är åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak, just idag, det hittar man här.

Vid sexsnåret, då har jag fått sova ostört, hela natten.

Vid sjusnåret, då dricker jag kaffe, och läser den där papperstidningen som vi har sagt upp.

Vid åttasnåret, då bakar jag citronrutor.

Vid niosnåret, då är det snart dags för säsongspremiären av simskolan.

Vid tiosnåret, då tar jag mig an ett fönster.

Vid elvasnåret, då förmiddagsfikar jag.

Vid tolvsnåret, då serverar jag chilikassler till lunch, som en flirt till min förstfödde.

Vid ettsnåret, då upptäcker jag att Ebbot Lundberg är gäst i Värvet, ännu en gång.

Vid tvåsnåret, då stickar jag mig några varv, för själen.

Vid tresnåret, då letar jag reda på andra, som också dokumenterar den här dagen i bilder.

Vid fyrasnåret, då vill han att jag ska sitta där hos honom, när han spelar.

Vid femsnåret, då äter vi kräftor, för kvällen från Vättern.

Vid sexsnåret, då umgås vi, mest med andra, via sociala medier och våra iPads.

Vid sjusnåret, då njuter vi vacker sommarkväll, i september.

Vid åttasnåret, då stickas det och ses på tv. 

Vid niosnåret, då firar jag, minsann, att båda mina pojkar ligger i sängarna sina.

Vid tiosnåret, då sovs det och snarkas.

Bonusbild: Även här!

Vid elvasnåret, då går jag till sängs med min bok. Tror knappt att det är sant, att killarna mina faktiskt sover!

20 kommentarer:

  1. Vi har också sådär vitt ute nu på morgonen men det blir nog en fin dag idag också.

    SvaraRadera
  2. Underbart att du fått sova hela natten!!

    SvaraRadera
  3. Och här snart jobb .... och solen flödar!

    SvaraRadera
  4. Hm, jag kan inte se de två sista bilderna...
    Men gratulerar hur som helst till den första natten på nitton år.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kikar in på dina mysiga efitbilder.
    Vacker sensommar kväll!!

    SvaraRadera
  6. Ja det har verkligen varit en helt ljuvlig kväll! Vi satt ute till 19:30. Helt underbart!

    SvaraRadera
  7. Härligt med morgondimma. Det brukar det vara här med :)

    SvaraRadera
  8. Jaså, det är så där han ser ut ,-)

    Goddag-goddag herr P!

    SvaraRadera
  9. Jaså, det är så där han ser ut ,-)

    Goddag-goddag herr P!

    SvaraRadera
  10. Och vi åt kräftor från Värnen

    SvaraRadera
  11. Gillar din niobild, ett gulligt handduksmonster... :-)

    SvaraRadera
  12. Kikar in på din efit; citronrutor låter väldigt gott! Och mums för kräftor :-)

    SvaraRadera
  13. Ååååh ja, visst är det underbart med sommarvädret! :D Vilken härlig dag i solen! :D

    SvaraRadera
  14. Grattis till första natten på 19 år. Va härligt! Och ni var också på simskola igår ser jag. Det är ju så roligt med vatten.

    SvaraRadera
  15. Vätternkräftor.. mums!
    Men du, 6st av dina foton syns inte.

    Du firade väl lugnt? ;)

    SvaraRadera
  16. Men, det är kanske inte så många foton borta.. det är nog så att pluginet som tar bort reklamen ser ut som "saknade foton" hos dig.

    Men den kl 9, 14, 15 och 22 syns iaf inte.

    SvaraRadera