söndag 8 september 2013

Har kung Carl Gustav kanske bestämt det?

Någon har börjat säga nej, att han inte vill, att han inte har lust, så snart som det ringer en liten leksugen kamrat.

Någons föräldrar börjar bli lite bekymrade, tänker att det kan få konsekvenser, och är oroliga för att han i slutändan kommer att bli ensam, kvar.

Idag försökte vi tala om, på allvar, att man inte alltid kan säga nej, att man kanske sårar, och att man faktiskt måste vara rädd om sina kompisar. Vi stod på oss.

Detta ledde till ett raseriutbrott, och att någon skrek:
-Vem har sagt att man inte får vara ensam? Har kung Carl Gustav kanske bestämt det? Nej, det har han inte, och då kan ni inte säga det till mig. Jag vill vara ensam!

Visst får han vara ensam, om han vill och väljer det, men... Mammahjärtat!

4 kommentarer:

  1. Jag tror mig minnas att jag har skrivit om det tidigare, när en liten Andres helt bryskt skickade hem bästa kamraten och sa att "jag vill va själv!"
    S o m jag våndades.
    Och den där kamraten som lommade iväg lite fundersam.
    Det hände ofta.
    Och det är så knepigt det där.

    SvaraRadera
  2. Elisabet:
    Det ger mig svår huvudvärk och ont i magen! Utöver det blödande mammahjärtat...

    SvaraRadera
  3. Jag har en som är likadan. Fast nu när han är över 20 så är det ett tag sen nån ringde.
    Men han verkar rätt nöjd med sakernas tillstånd.

    Tur att han har ett socialt syskon ...
    för mammahjärtat alltså.

    SvaraRadera
  4. Cecilia N:
    Jag hoppas på, att han vid 20 ska vara nöjd med sakernas tillstånd!

    Här är dock syskonet, på hemmaplan, allt annat än socialt...

    SvaraRadera