fredag 13 september 2013

Kasta ankar

För flera år sedan nu, då var det sista gången som jag skulle behöva ägna Gustavs Korttidshelger, vår och höst, åt att transportera segelbåt. (Vilket även kan innebära bilar, icke samarbetsvilligt barn, och man genom Mellansverige.) Till just den här båten hörde nämligen en trailer! Om än för tillfället obesiktigad, och med punktering...

Tidigare ikväll har en bil körts och parkerats vid den ena hemmahamnen, av mig, i sällskap av en mycket tjurig och sig högt beklagandes son. Imorgon ska vi gå upp riktigt tidigt, slussa oss genom en kanal, åka över en insjö, och sedan transportera en man hela vägen tillbaka, för att hämta hem vår andra bil.

Trailern? Den befinner sig ännu vid havet, obesiktigad, och med punktering...


5 kommentarer:

  1. Är inte riktigt med hur det ligger till med båten?
    Åker ni med den i början på sommaren till Stockholms skärgård och har den där? Eller? Å sen nu tillbaka?

    Känns skönt ha båten en kort cykeltur bort och sen en stor sjö nära :-)

    Men det ser ut att bli fint båtväder idag. En perfekt dag vara på sjön här. Om inte M hade jour HELA helgen.....

    SvaraRadera
  2. mossfolk:
    Det är tur, för oss, att han har andra gåvor! ;)
    Turtlan:
    Jag begriper det inte heller! ;) Men precis så gör vi...

    SvaraRadera
  3. Turtlan:
    För övrigt har vi ju tre sjöar hyfsat nära oss... Hjälmaren, Vänern och Vättern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja exakt det är så jag tänkte också. Finns mycket sjö på nära hand. Inte lika trångt som i en viss skärgård. Mälaren.skulle jag vilja åka på någon gång.

      Radera