söndag 1 september 2013

När man är riktigt förkyld

På höstens första dag, som för övrigt verkar vara krispigt vacker, jobbar jag på det att försöka kurera mig.

Det går sådär. 

Bredvid mig i sängen byggs det aktivt med LEGO, och det pratas oavbrutet, prat som kräver tankeskärpa och svar, av mig. Från ett annat rum påminner någon intensivt om att det snart är dags för lunch, för mig att laga. 

Samtidigt när jag nu ligger här i sovrummet, under en filt, och ser mig omkring, blir det mycket påtagligt att det ännu inte är färdigt, som rum betraktat, på annat vis än möjligen inne i mitt eget huvud, och det är det ju ingen annan som ser. För mig att förverkliga, om än inte renoveringen, den kan vänta, åtminstone de små detaljerna som faktiskt gör det.

2 kommentarer:

  1. Jag kan nog ganska säkert förvarna en förkylning här också.
    Jag, kompis B, nu kompis mkt snuvig. Sedan ganska snuvig H 12 år och inte snuvig E snart 9 år har spenderat ett dygn här i stugan.

    Med tanke på förkylningen hos två borde vi ha avstyrt det hela för jag har inte lust att bli förkyld!

    Men har man sen LÄNGE lovat kräftfiske så har man. De två yngre älskar åka hit och fiska kräftor.

    Så för min del har jag nu levt lite vågat med två virussjuka. Stor risk att det är min tur sen.....

    Krya på dig nu! Har ingen bra huskur mer än att det går väl över....

    SvaraRadera
  2. Turtlan:
    Hoppas att du klarar dig! Skolstartsbaciller är inte att leka med...

    SvaraRadera