söndag 8 september 2013

Matt söndag

När febern väl lämnade min kropp, då tog snorandet och hostan ny fart, så nu sitter jag här, under ett parasoll på altanen, och känner mig alldeles matt och orkeslös, men det gör inte så mycket, jag har faktiskt, för en gångs skull, hyfsat gott om tid.

Jag lyssnar på Radiosporten, dricker iste, stickar mig några varv emellanåt, fantiserar om mitt nya liv, vårt nya liv, det liv som kommer att infinna sig om barnen fortsätter att sova hyfsat hela nätter, i takt med varandra.

Någon annan har lagat söndagsmiddag, rullader fyllda med saint agur, klyftpotatis, ugnsrostade grönsaker, med extra sås vid sidan av.

Killarna roar sig på egen hand.

4 kommentarer:

  1. Tack så hjärtligt!
    Och nu har jag skrivit färdigt inlägget också!
    Vet inte om du hann läsa innan jag fick dit allt :-)

    SvaraRadera
  2. Det här med sömn, det är väl inte direkt underskattat, men den som har prövat att i n t e få sova tillräckligt .., vet hur oändligt mycket det betyder.

    Det betyder nästan allt.
    Man mår så himla mycket bättre när kropp och själ fått vila ut.

    Hoppas att det fortsätter för så för dig/er.

    SvaraRadera
  3. Ps. Saint Agur är den godaste ost jag vet ...!Ds.

    SvaraRadera
  4. Emmas dagar:
    Jag återkom! ;)
    Elisabet:
    Ännu så länge hyser vi gott hopp! *peppar, peppar, tar i trä*

    Saint Agur, den är på min topp tio vad det gäller ostar. Jag fullkomligt älskar goda ostar, och har många favoriter!

    SvaraRadera