tisdag 10 september 2013

En tisdagslista i september

Dagens planer:
Jag ska jobba på jobbet, sedan ha kommungemensam ämneskonferens, snabba mig till fritids och hämta barn, hem och byta barn, skynda mig till musiken, prata med andra föräldrar, som någorlunda vet hur det är och som det kan vara, stoppa något snabbt i magen, sladda in hemma på grusplanen, ta tag i tvätten, natta barn, förbereda morgondagen och läsa lite i min bok.
Min lunch kommer att bestå av:
Det blir en matlåda, innehållandes spagetti och köttfärssås. Vid sidan av den, smörslungade morötter och en tomatsallad.
Vädret utanför mitt fönster är: 
Ganska grått, och minner om hösten. Det blåser, vankas nog också regn.
Inatt drömde jag: 
Inget som stannade kvar.
Igår hände detta: 
Barnets far kom ihåg gympapåsen!
Dagens outfit består av: 
Prickig regnkappa Noa Noa, svarta jeans av tiger of sweden, mönstrad tunika från Indiska, svart linnekofta från Gudrun Sjödén, och så rosa smala höga Converse på det. 
Just nu är jag  irriterad på: 
Död gnagare i mellanvägg, och den fruktansvärda odör som den avger.
Däremot vill jag rekommendera: 
Boken som jag läser, Little Bee av Chris Cleave, alternativt en stickning.
Det här är min favoritlåt just nu: 
Gröna små äpplen, i Edda Magnasons tappning.

5 kommentarer:

  1. Å, en lista!
    Jag hakar på.

    Ps. Arbetar pappan hemifrån? Jag tycker att du har väldigt mycket på ditt program ,-) Ds.

    SvaraRadera
  2. Elisabet:
    Listor är alltid kul! :)

    Pappan arbetar inte hemifrån. Han åker dagligen till sitt kontor, eller emellanåt annorstädes... I år lämnar han dock, på grund av mitt nya schema, dagligen! Det går inte bara, och alldeles enkelt.

    Ulrika:
    Kul, kul! :)

    Listan är dock av mig stulen, någonstans på nätet ifrån... Frågan är bara vart?

    SvaraRadera
  3. Åh ja, den är så fin, den låten!
    Och vilken klädkoll. Jag håller absolut inte ordning varken på var jag köpt kläderna eller vilka märken det (inte) är -med något enstaka undantag.

    SvaraRadera
  4. mossfolk:
    Ljuv musik! :)

    Det står som i etikettena. ;)

    SvaraRadera