torsdag 19 september 2013

En septembertorsdag i bilder

Idag är det åter dags för mig att ta Ett Foto I Timmen. Fler som gör samma sak just idag, det hittar man här!

Vid 05.30, då dricker jag kaffe och plockar ihop lådorna till dagens lunch.

Vid 06.30, då tittar Gustav ut och väljer kläder efter väder.

Vid 07.30, då går det inte fort, inte.

Vid 08.30, då önskar jag att jag kunde visa er hur bra de arbetar med film, men...

Vid 09.30, då suger det i kaffetarmen.

Vid 10.30, då måste jag först ta reda på någon annans papperstrassel, innan det att jag kan kopiera det som jag ska.

Vid 11.30, då väntar jag in en elev, som vill bli färdig innan lunch.

Vid 12.30, då bekantar sig en ny grupp med sådant som oljepastellkritor och färgfördrivning.

Vid 13.30, då växer sig högarna på mitt skrivbord allt högre.

Vid 14.30, då ska stolarna upp.

Vid 15.30, då spenderar jag några minuter vid min plats i arbetsrummet.

Vid 16.30, då sitter jag fast i en bilkö.

Vid 17.30, då har jag slängt ihop en kycklinggryta.

Vid 18.30, då är vi på föräldramöte i årskurs 1.

Vid 19.30, då är vi kvar där än. 

Vid 20.30, då är vi äntligen hemma.

Vid 21.30, då hänger jag tillsammans med barnvakten.

Vid 22.30, då har jag svårt att komma mig upp ur soffan.

Vid 23.30, då läser jag några sidor i min bok.

8 kommentarer:

  1. Det där fika rummet ser precis likadan ut som den skolan jag besöker ibland.

    SvaraRadera
  2. Kul att följa med på ditt jobb :)
    och ert hus är så fint!

    SvaraRadera
  3. Noterar Muminmuggarna. Gott val!

    Jag har mer än ett dussin i köksskåpet. För ett tag sedan så upptäckte jag vad de är värda på Tradera.... Så nu kallar jag dem mitt reservkonto.

    SvaraRadera
  4. Sååå trevligt att få följa med på din efit-dag! Fina bilder, som alltid. Själv hoppar jag över Efit .., aldrig går tiden så fort som då! Vips, är det ny timme!!

    SvaraRadera
  5. In å kikar hos dig. Fy för papperstrassel på jobbet. Jag formligen hatar såna där maskiner. Piper å uslas och nya knappar lyser hela tiden. Skönt med lite avkopplande läsning.

    SvaraRadera
  6. Kul att få följa med dig på jobbet och se hur du har det! :)

    SvaraRadera
  7. Kikar in nån dag senare.. kul följa din dag :)

    Äntligen skiner solen här igen. Har väl regnat 130mm i veckan och då har vi fått lite mot de 8-10 mil söderut.

    SvaraRadera
  8. Petra Linusson:
    Kanske handlar det om kommungemensam upphandling?
    Jessica:
    Det var lika kul att få följa med på ditt! :)
    ..och jag älskar vårt hus, omgivningarna och utsikten är något så vanvettigt vackra.
    Turtlan:
    Jag har sålt av några, som jag inte använde. De betalade sig, mer än bra!
    Elisabet:
    EFIT är supetkul! :) Önskat så, bara, att jag kunde visa mer av mitt jobb. Sådant som faktiskt ÄR mitt jobb.
    Maria:
    Jag är faktiskt rätt bra på sådana apparater. Övning ger färdighet! ;)
    Hanna:
    På en plats, som jag tror är väldigt nära dig!
    Micke:
    Här har det inte regnat många millimeter. Tack och bock, för det!

    SvaraRadera